Foto:imore.com

Mark Zuckerberg planira da integriše svoje servise za poruke Whatsapp, Instagram i Facebook Messenger. Šta to tačno znači za korisnike, ali i za samu kompaniju Facebook?

Naime, Facebook je odlučio da spoji aplikacije za komuniciju koje ima u svom vlasništvu. Iako će aplikacije  ostati samostalne, planira se visoki stepen integracije. To se pre svega odnosi na razmenu poruka, pa ćete tako sad moći da šaljete poruke na Facebook Messenger sa Whatsappa ili Instagrama i obrnuto.

Facebook je za BBC naveo da je to deo “dugogo procesa”, a kako stvari stoje iza cele ideje stoji lično Mark Zuckerberg. Plan, koji je prvobitno otkrio New York Times, je već  pokrenut što znači da će se prvi rezultati videti uskoro. Kako se očekuje, komunikacija između aplikacija za slanje poruka biće moguća već krajem godine ili najkasnije početkom naredne.

WhatsApp angažovao eksperte za rešavanje problema lažnih vesti

Jedno objašnjenja zašto Facebook spaja svoje servise za slanje poruka je pojednostavljivanje posla. Integracijom aplikacija bi se smanjio broj ljudi koji bi radili na ažuriranjima i uvođenju novih opcjia. Takođe  bi se izbegla trenutna situacije gde se ove aplikacije takmiče koja će da izbaci neku novu opciju.

Podsetimo, sve tri aplikacije su u vlasništvu Facebooka, one su i dalje odvojeni sistemi i Mark Zuckerberg se do sada nije mnogo mešao u njihov rad. Ipak, prve naznake da se nešto menja su se desile nedavno kada su osnivači Instagrama i Whatsappa napustili kompaniju prošle godine.

Spajanje bi takođe bilo korisno sa poslovne strane, jer bi se omogućilo oglašavanje na više platformi, verovatno slično kao što je sad to moguće na Facebooku i Instagramu. Sa jednom bazom podataka, Facebook bi mnogo lakše ciljao korisnike sa željenim oglasima.

Viber ankete, nova opcija!

Postoji i razmišljanje da je za Zuckerberga spajanje aplikacija veliki plus jer će se tako neka od njih teže odvojiti od “jata” usled potencijalnih problema sa državnim regulatornim telima. Potencijalni problemi koje donosi integracija aplikacija su glavni razlog zbog čega Facebook nije hteo  da se hvali sa ovim planom. Ipak, bio je prinuđen, jer su informacije već procurile u javnost.

Mobilnisvet.rs/New York Times