Srbija je zajedno sa Slovačkom, Šri Lankom, Kambodžom, Bolivijom i Gvatemalom deo velikog Facebook eksperimenta, u kojem je sav sadržaj stranica koje nisu generisali prijatelji premešten u Explore Feed, dok su u News Feed liniji ostale samo objave prijatelja i sponzorisane objave.

Novi Explore Feed u našoj zemlji funkcioniše drugačije, s obzirom da je sadržaj koji nije plaćen, odnosno sponzorisan ili kreiran od strane prijatelja, premešten u Explore Feed i pritom nije poređan po vremenu objave, nego je onako kako ga je Fejs razbacao. Facebook j epotvrdio da je ovo samo eksperiment, ali još uvek nije poznato do kada će eksperiment trajati.

Prema istraživanju koje je sprovedeno od 19. oktobra do narednog dana, novi Facebook sistem oborio je doseg Facebook stranica (organic reach) najpoznatijih medija u Slovačkoj za dve trećine. Ista je situacija u Kambodži i ostalim zemljama u kojima je eksperiment na snazi, dakle i kod nas u Srbiji.

Facebook je ovu promenu uveo, kako se navodi zbog korisnika – da bolje održavaju veze sa prijateljima i porodicom i na osnovu ovog eksperimenta tj. njegovih rezultata nakon završetka, biće kreirani i News Feed drugih korisnika širom sveta, koji za sad nemaju ovako drastično izmenjen izgled.

Ovu promenu mnogi nazivaju najdrastičnojom od kada postoji Facebook a najnegativnije se odrazila na vlasnike stranica na ovoj društvenoj mreži čiji reach je pao za 66%.

Krađa identiteta na internetu preko Facebook stranica! Pazite šta lajkujete!

Mobilnisvet.rs/Medium